Informe a su médico sobre todos los medicamentos que esté tomando actualmente, ya que Viagra puede interaccionar con algunos comprar viagra comprar viagra de ellos.

It i den innovative skole-projektet til læringsfestival
Skrevet af: Søren Ildved
Dato: 15-04-2014
Danmarks Læringsfestival 2014 blev fornyligt afholdt i Bella Center, og et af Demonstrationsskole-projekterne var at finde blandt udstillingerne.

Det var nogle lange men spændende dage for de udstillere, der stod ved demonstrationsskole-projektets stand til festivalen, hvor interesserede og nysgerrige henvendte sig for at blive klogere på, hvad projektet egentlig går ud på.

Det blev der rig mulighed for på Danmarks første læringsfestival, der er et resultat af CFU Danmark og UNI•C's fælles bestræbelser, og som fremover bliver en erstatning for Uddannelsesforum og Skolemessen i Roskilde. Festivalen blev afholdt i Bella Center den 25. og 26. marts, hvor over 5000 interesserede strømmede ind for at høre foredrag og se udstillinger om både analoge og digitale læremidler, skoleprojekter, alternative undervisningsformer og meget mere. Med til udstillingen var også demonstrationsskoleprojektet ”It i den innovative skole – nye kompetencer, nye organiseringsformer i det 21. århundrede”, som til lejligheden havde allieret sig med Sønderskovskolen fra Sønderborg Kommune, der er en af de skoler, som deltager i projektet.

Den fælles stand var til anledningen blevet udstyret med en projektor og et lærred. Her var det muligt for festivaldeltagerne at følge med, når to skoleelever demonstrerede Minecraft-spillet ”Den mystiske ø”, der er en del af projektet for de yngste. Spillet er en storylinefortælling i form af en robinsonade, hvor eleverne skyller i land på “Den mystiske ø”, som er en Minecraft-bane designet specielt til formålet. På baggrund af en fælles dialog i klassen og samarbejde i grupper skal eleverne så udforske spillet og efterfølgende konstruere de bygninger og steder, der kan hjælpe dem til at klare livet på “Den mystiske ø”. Forløbet afsluttes i klasserne, ved at eleverne begrunder, beskriver og fremviser deres steder eller bygninger gennem brug af relevante præsentationsteknologier.

Samtidig var det også muligt for de interesserede at stille spørgsmål til repræsentanter fra både skolen og projektet, samt at studere de foldere og det oplysningsmateriale, der var blevet fremstillet til udstillingen.
 
Projektets folder
Projektforløb-oversigt
Læs mere om projektet ’It i den innovative skole’