21. århundredes kompetencer
Målet med forløbet er, at eleverne oplever, at de kan deltage i det danske demokrati, selvom de ikke kan stemme. Projektet havde som delmål at få ”bragt samfundet ind i skolen”. Twitter muliggør dette.
Ved at bruge smartphones, tablets og computere, som en del af undervisningen, er der en stor grad af lyst til at være aktiv i undervisningen. Derudover er der mulighed for at inddrage elevernes forforståelse for mediet.
Forløbets fokuspunkter er følgende:
Links til diverse:
- Innovativ undervisning med IT
- Kommunikativ kompetence ved at forholde sig kritisk til informationssøgning samt de sociale mediers effekt
- Selvregulering (at kunne motivere sig selv og gennemføre en opgave)
- Innovation ved at inddrage den politiske verden udenfor klasserummet
Målet med forløbet er, at eleverne oplever, at de kan deltage i det danske demokrati, selvom de ikke kan stemme. Projektet havde som delmål at få ”bragt samfundet ind i skolen”. Twitter muliggør dette.
Ved at bruge smartphones, tablets og computere, som en del af undervisningen, er der en stor grad af lyst til at være aktiv i undervisningen. Derudover er der mulighed for at inddrage elevernes forforståelse for mediet.
Forløbets fokuspunkter er følgende:
- Innovation
- Direkte kontakt til politikere via sociale medier
- Eleverne har viden om det sociale medier Twitter
- Eleverne har fortrolighed med informationssøgning
- Eleverne har viden om PC, smartphones og tables
Links til diverse: