Forskningsrapporter fra projektet/kategorien Konsulenters rolle i interventioner, kategori: Design
Foreliggende delforskningsprojekt har til formål at afdække konsulenternes rolle i projektets intervention. Det viser sig at konsulenterne, som del af interventionspakken er i en nøglefaktor for, hvordan en intervention realiseres på en konkret skole. Konsulenterne står på den ene side i en relation til projektet og dets materialer og på den anden side i en relation til de konkrete skoler. Begge loyalitetsforhold udgør en forventningsramme som emergerer i løbet af interventionspraksis og rammesætter det videre samarbejde.
Med udgangspunkt i dokumenterbare effekter fra base- og endline-målingen sammenholdt med skolernes kontekstfaktorer undersøges, hvordan konsulenternes arbejde fremmer, hæmmer eller moderer udviklingsindsatsens intentioner. Herunder bliver følgende spørgsmål interessant:
Med udgangspunkt i dokumenterbare effekter fra base- og endline-målingen sammenholdt med skolernes kontekstfaktorer undersøges, hvordan konsulenternes arbejde fremmer, hæmmer eller moderer udviklingsindsatsens intentioner. Herunder bliver følgende spørgsmål interessant:
- Hvordan forstår konsulenternes deres egen rolle?
- Hvordan fortolker konsulenterne projektets intentioner og materialer?
- Hvordan håndterer konsulenterne de forskellige kontekster med samme intervention?