Forskningsrapporter fra projektet/kategorien Engelsk: Shop a blog, kategori: Design
Formålet med dette delforskningsprojekt er at undersøge forandringspotentialer i engelsklæreres undervisningspraksis og tænkning i forbindelse med et styret intervention, der omfatter både it og metoder til innovationsundervisning.
Projektet benytter en mixed-method tilgang med brug af kvalitative metoder omkring sprog og på baggrund af kvantitative metoder anvendt i hovedprojektet. De forskellige kvalitative data analyseres tematisk og dybdegående med udgangspunkt i teoretisk baserede pædagogiske og didaktiske kategorier omkring lærernes valg i undervisningen og lærernes fokus på elevernes læring. Analyseværktøjet NVIVO anvendes i forbindelse med analysen. På basis af analyserne udvælges særligt prægnante temaer til dybdegående sammenligning og fortolkning.
Projektet benytter en mixed-method tilgang med brug af kvalitative metoder omkring sprog og på baggrund af kvantitative metoder anvendt i hovedprojektet. De forskellige kvalitative data analyseres tematisk og dybdegående med udgangspunkt i teoretisk baserede pædagogiske og didaktiske kategorier omkring lærernes valg i undervisningen og lærernes fokus på elevernes læring. Analyseværktøjet NVIVO anvendes i forbindelse med analysen. På basis af analyserne udvælges særligt prægnante temaer til dybdegående sammenligning og fortolkning.