Informe a su médico sobre todos los medicamentos que esté tomando actualmente, ya que Viagra puede interaccionar con algunos comprar viagra comprar viagra de ellos.

Teknologiske udfordringer

Teknologisk hjælp til lærerne

Vi betragter det som særdeles væsentligt, at engelsklærerne ved, hvor på skolen de kan henvende sig omkring hjælp til teknologier. Det drejer sig bl.a. om samarbejdet med mediepatruljen, og vi vil anbefale, at en eller flere repræsentanter fra skolens mediepatrulje deltager i kick-off for engelskforløbet sammen med skolens engelsklærere.

Lærerne kan vælge at arbejde med mange forskellige teknologier, men den følgende nettoliste vil alle lærere skulle kende eller have støtte til fra mediepatruljen:

NETTO TJENESTER

ALTERNATIVE TJENESTER

BRAINSTORMING:

BRAINSTORMING:

www.padlet.com

www.mindmeister.com

www.todaysmeet.com

www.bubbl.us

KOMMUNIKATION:

KOMMUNIKATION:

www.bambuser.com

HeyTell (app)

www.audiopal.com

www.soundcloud.com

www.skype.com

www.vocaroo.com

Facetime (på iPad)

www.audioboo.com

Mail

Audioboo (findes også som app)

Chat

www.Voki.com

iMessage (på iPad)

Morfo (app)

QuickVoiceRecorder (app)

www.fotobabble.com

Garageband (app)

Fotobabble (findes også som app)

www.todaysmeet.com

 

BLOG

BLOG

www.blogger.com

www.edublogs.org

www.wordpress.org

www.webs.com

 

Mediepatruljen skal muligvis hjælpe lærerne med at finde ud af, om en given teknologi kan embeddes på den valgte blog platform. Her er der ikke givet en liste på forhånd, eftersom eleverne netop gerne må være innovative i forhold til deres produktion af blogs.

Lærerne og mediepatruljen aftaler det videre samarbejde som en del af den didaktiske planlægning af forløbet.

Det er afgørende at alt det tekniske virker – der skal fx være netadgang – ellers falder projektet til jorden! Mediepatruljen skal give støtte i det nødvendige omfang, og det skal afklares, hvem man kan kontakte og hvad deres tilbud er. Hvis der bruges andet end Blogger eller Wordpress, skal dette afprøves og tjekkes af  Mediepatruljen sammen med brugerne.

Udstyr/hardware

Skolens udstyr m.h.t. både hardware, netværk og software skal klargøres, herunder hvad eleverne selv er i besiddelse af, som kan anvendes.

IT kompetencer og forberedelse

Det er nødvendigt at lærere og elever får kendskab til de udvalgte teknologier. Nogle teknologier vil være kendt af nogle af eleverne, og de kan naturligvis videndele. Skolen skal i planlægningen overveje, hvordan lærere og elever i øvrigt kan støttes.

I dette forløb er fokus på blogs. Vi har valgt nemme blog platforme, men lærerne skal have sat sig ind i den valgte form inden forløbets start. Det skal også medtænkes, at eleverne skal oprettes som brugere og være i stand til at oprette egne blogs.

Eleverne lægger produkter på nettet, og det kan evt. være selvproduceret og måske involvere små film o.lign. Hvis skolen ikke har en generel tilladelse, skal der indhentes tilladelse til denne form for publicering.

Har skolerne indhentet tilladelse fra hjemmet til at billeder, film osv med eleverne må publiceres på nettet?