Informe a su médico sobre todos los medicamentos que esté tomando actualmente, ya que Viagra puede interaccionar con algunos comprar viagra comprar viagra de ellos.

Fejlmeddelelse

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls i _menu_load_objects() (linje 579 af /var/www/auuc.demonstrationsskoler.dk/public_html/includes/menu.inc).
Fase 2 - Global opvarmning (4 lektioner)

Materialer

Fasebeskrivelse

Overordnet:

  1. Forståelse af det globale problem
  2. Hvad er en dokumentar?

Sæt arbejdet i gang med at forstå, hvordan dokumentargenren fungerer samt den grundlæggende forståelse for fænomenet global opvarmning. Det er vigtigt, eleverne forstår betydningen heraf set i lyset af, at de skal argumentere i forhold til emnet i deres dokumentar og ved paneldebatten.

Dansklæreren arbejder med Kretz tager verdens temperatur og naturfagslærerne ud fra Viten-programmet ”Global opvarmning” på http://www.viten.no/dan/

I skal have forberedt programmet, så eleverne har et klasse login. Hvis der bruges tablets, skal de kunne vise flash. Anvend fx browseren : Photon

Sæt eleverne i gang med at gennemkøre programmet bortset fra, at de ikke skal skrive en artikel.

Ud fra dokumentaren og Viten-programmet tilføjer eleverne punkter til deres brainstorm på padlet, hvor spørgsmålene var:

  • Hvad har klimaproblematik med energi/hverdag/skole at gøre?
  • Og Hvordan bidrager skolens energi- og materialeforbrug til udledning af drivhusgasser?

Herefter samles elevernes input til emnet og kategoriseres i forhold til de 5 gruppers arbejde og måske andre tydelige kategorier.

Udvalgte elever tager kontakt til paneldeltagere.

Læringsmål

Eleverne skal kunne forklare, hvordan global opvarmning opstår, og hvordan den udvikler sig i forhold til scenarier for verdens udvikling.

Eleverne skal kunne lytte aktivt og forholde sig åbent, analytisk og vurderende til andres mundtlige fremstilling.

Arbejdsformer og organisering

Par-arbejde.

Lærerens rolle

Vejleder, respons på elevernes besvarelser i Viten-programmet.

Hjælper udvalget med kontakt til paneldeltagere.

Sørger for at elevernes brainstormpunkter samles i kategorier, så det giver overblik og peger fremad mod næste fase.

Delprodukt

Oversigt over faglige begreber og emneområder, der kan indgå i arbejdet i fase 3.

Faglige begreber og tilgange

  • Klima
  • Global opvarmning
  • Klimamodel
  • Dokumentargenren
  • Energi
  • Drivhusgasser
  • Forbrug.