21. århundredes kompetencer
Forløbet tager udgangspunkt i lignelser og gengivelser med afsæt i analyse og forståelse af Bibelske fortællinger. Derudover tager forløbet afsætning i følgende mål fra Fælles Mål:
Elevforudsætninger
- At kunne bruge it som et læringsunderstøttende redskab ved at producere multimodale præsentationer af faglig viden
- Samarbejde - at kunne tage ansvar for både eget og andres arbejdet i en gruppe. Indgå i forpligtende samarbejde i digitale grupper
- Selvregulering - at kunne motivere sig selv og gennemføre en opgave
- Kommunikativ kompetence
Forløbet tager udgangspunkt i lignelser og gengivelser med afsæt i analyse og forståelse af Bibelske fortællinger. Derudover tager forløbet afsætning i følgende mål fra Fælles Mål:
- Eleven kan formulere udvalgte bibelske fortællingers pointer
- Eleven kan beskrive udvalgte grundbegreber i kristendommen og forholde sig til deres tolkning af tilværelsen
- Eleven kan give eksempler på sammenhænge mellem værdier, normer og adfærd.
Elevforudsætninger
- Eleverne skal arbejde med begrebsforståelse samt med at analysere og fortolke lignelser, hvorefter de skal lave en stop motion film, hvor de genskaber lignelsens pointe.
- Eleverne kan formulere udvalgte bibelske fortællingers pointer.
- Eleverne kan give eksempler på sammenhænge mellem værdier, normer og adfærd
- Eleverne kan beskrive udvalgte grundbegreber i kristendommen og forholde sig til deres tolkning af tilværelsen
- Eleverne kan beskrive udvalgte grundbegreber i kristendommen.